De discover fase
Nu we weten wie onze opdrachtgever is, hebben wij ons voorbereid op een briefing. Dit is gedaan door een interne analyse van de Melkweg te maken en daarbij te kijken naar de opdracht zelf. Wat zijn de mogelijke uitdagingen en zijn er nog onderdelen die duidelijk moeten worden. Met al deze informatie is er een briefing met de opdrachtgever georganiseerd. Uit deze briefing zijn een aantal punten naar voren gekomen: de Melkweg heeft een breed aanbod van muziek, de programmering van de Expo staat vast voor het komende jaar en het eindproduct zou in 2024 al gebruikt kunnen worden.
Met deze bevindingen zijn we dan ook ons onderzoek gestart. Er zijn trends onderzocht zoals cross-over, diversiteit en loyaliteit. De belanghebbenden van de opdracht zijn in kaart gebracht. En er zijn door middel van desk- en fieldresearch drie persona’s gevormd. Daarnaast is ervoor gekozen om een benchmark analyse te doen en zijn de culturele instellingen: Tolhuistuin, Patronaat, Cinetol en, een buitenlandse culturele instelling, Haus der Kulturen der Welt onderzocht.
Naar aanleiding van veel onderzoek doen is hiermee een Design Scope (zie hiernaast) gecreëerd, die alle inzichten en uitgangspunten op een visuele vorm weergeeft. Deze Design Scope is gepresenteerd aan de opdrachtgever en hier is uitgekomen dat het eindproduct van alles mag zijn. De opdrachtgever geeft ons deze vrijheid om een zo creatief mogelijk concept te creëren.
Met deze feedback gaan wij naar de volgende stap in de discover fase, namelijk creatieve concepten creëren!
Tot de volgende blog!
Team St.Art