Sprint 2 hebben wij afgesloten met een presentatie met het team van de Melkweg Expo, waarbij we een concept hebben gekozen om verder uit te werken. Het concept is gekozen door middel van de creatieve techniek selection day. Uiteindelijk is er gekozen voor het concept ‘De Melkweg Podcast’.
Sprint 3 is begonnen met het ontwerpen van een prototype en het maken van een testplan. Het eerste prototype is voorgelegd aan andere studenten uit de klas. Hier kwam naar voren dat ze in het prototype graag zouden willen zien wat er precies gebeurt als je aankomt en hoe het scannen van een QR-code werkt. Ze gaven ook de tip om een voice-over eronder te plaatsen zodat er uitleg bij gegeven kon worden. Het prototype is daarna aangepast en er is een testplan gemaakt waarin ook interviewvragen werden opgesteld die wij aan huidige bezoekers en de potentiële doelgroep wilden vragen.
Een deel van de projectgroep is aan de gang gegaan met het interviewen van huidige bezoekers op locatie, terwijl het andere deel van de projectgroep zich bezig ging houden met experts. Deze experts hebben een eigen podcast, een podcaststudio of zijn onderdeel van een productie team die podcasts maakt. Deze experts gaven ons informatie over de techniek die gebruikt wordt, tips over de inhoud van de podcasts en andere ideeën over hoe wij het opzetten van de podcast het beste konden aanpakken.
Al deze informatie hebben we meegenomen in de eindpresentatie van sprint 3. Deze presentatie hebben we eerst mogen doen tijdens een translate sessie waarin we feedback en tips kregen van docenten en studenten. Deze tips zijn weer meegenomen waarmee de presentatie is verbeterd.
Op 15 december heeft er weer een reviewsessie plaats gevonden met het team van de Melkweg Expo, waarin we onze nieuwe bevindingen met hen deelden en vroegen om hun reactie op het prototype en feedback kregen die wij konden meenemen naar sprint 4.
Nu sprint 4 voor de deur staat gaan we echt aan de slag met de afronding van het concept en het project. In sprint 4 gaan we ons focussen op een marketing- en communicatieplan en de finetuning van het concept. We kijken er naar uit om het uiteindelijke concept met de Melkweg Expo te kunnen delen en hopen dat het concept over een paar maanden te beleven is bij de Melkweg Expo, maar voor nu nog even de laatste hand leggen en de puntjes op de i gaan zetten.