De eerste week zijn wij op bezoek gegaan bij onze opdrachtgever, de Melkweg Expo. Onze eerste ontmoeting was informatief. Wij hebben nu een duidelijk beeld van het vraagstuk van de opdrachtgever en gaan met veel enthousiasme aan de slag! De expositieruimte is een inspirerende (en gratis) beleving, neem vooral eens een kijkje!
Inmiddels zijn we al een aantal weken druk bezig met de opdracht voor de Melkweg Expo. We zijn begonnen met het in kaart brengen van de doelgroep. Hiervoor hebben we deskresearch gedaan, maar zijn we ook echt in gesprek gegaan met de jongeren in de leeftijdscategorie die de Melkweg Expo graag meer zou willen zien. Dit zijn jongeren in de leeftijdscategorie van 18-25 jaar. Aan de hand van deze informatie hebben wij drie persona’s opgesteld waarmee wij de komende weken verder zullen werken. Vervolgens zullen wij onderzoek gaan doen naar de concurrenten van de Melkweg Expo. Maar zullen wij ook een vergelijking maken met andere culturele instellingen om zo te kijken wat de Melkweg Expo nog meer zou kunnen doen om de gekozen doelgroep te trekken. Uiteindelijk zullen wij volgende week onze eerste bevindingen en ideeën presenteren aan onze opdrachtgever Petra van de Melkweg Expo. Aan de hand van haar feedback zullen wij weer verder aan de slag gaan.