Dinsdag 28-09-2021
Onze eerste sprint, de Discover fase zit erop! De trend-, doelgroep, stakeholders- en benchmarkanalyse zijn gemaakt en worden deze week (eind september) gepresenteerd aan de opdrachtgever. Het informatie vergaren, analyseren en onderzoeken is hierbij klaar en onze Design Scope is bepaald; nu kunnen we beginnen met de Design fase.
De discover fase is goed verlopen voor NRG events, vooral intern zijn er stappen gezet. Het team werkt goed samen: iedereen pakt zijn/haar taken professioneel op, communiceert goed met elkaar en vraagt op tijd om hulp waar nodig. In de tweede week van de Discover fase hebben wij een gesprek met Hans gehad om de opdracht goed te formuleren, maar al snel bleek dat dit gesprek voor veel verwarring zorgde. Toen we de doelgroepanalyse gingen maken, werd duidelijk dat hij eigenlijk iets anders voor ogen heeft dan dat hij met ons besproken had tijdens het eerste gesprek. Na een aantal contactmomenten verder bleek Hans al bezig te zijn met het concept dat hij aan ons had voorgelegd en wilde hier eigenlijk zijn eigen plan in trekken. Dit was voor ons wel even een tegenslag, maar gelukkig heeft Barbara (consultant) ons hier goed bij kunnen helpen.
Na overleg met Hans en Barbara hebben wij besloten om een marketingplan op te zetten voor het concept dat Hans al heeft liggen. Wij hebben snel moeten schakelen en het roer omgegooid. Alle analyses werden herzien, evenals de overeenkomst en de debriefing. Hans stuurde ons het concept door die hij al had liggen, dit concept is alleen iets anders dan het initiële plan van ARTzo. Nu hebben wij besloten om het marketingplan te schrijven over het nieuwe concept dat Hans heeft voorgesteld, namelijk; Urban Culture festival Zuidoost. Tevens is er gekozen om een andere samenwerking aan te gaan met Hans, zodat wij niet volledig afhankelijk zijn van hem tijdens dit project. Marie-Ange zal nu onze fictieve opdrachtgever zijn.
Vrijdag 01-10-21
Nu de opdracht eindelijk duidelijk is en we al het onderzoek hebben herzien, kunnen we beginnen met de brainstormsessies voor het ontwikkelen van een marketingconcept. Deze vrijdag hebben wij al een brainstormsessie gedaan. Deze was op school en werd geleid door Pepijn en Jente. De brainstormsessies zullen verder worden toegelicht in de volgende blog, maar hier alvast een paar impressies van de sessie van gisteren. Tot de volgende post!