Prototype 2 resultaten, implementatieplan eindconcept, presentatie en afsluiting.
Ons laatste blog! Wat is de tijd snel gegaan, zeg. Wij hebben enorm veel geleerd en kunnen met veel zekerheid zeggen dat wij goed werk geleverd hebben. NRG heeft met veel energie aan de laatste loodjes gewerkt. We hebben ons onder andere bezig gehouden met het implementatieplan; dit bevat onder andere de customer journey, de service blueprint en de begroting. Daarnaast bespreken wij ook het marketingplan. Hieronder lees je meer over de eindstappen die wij gemaakt hebben in fase 3 en 4 van de Design Thinking Methode.
Prototype 2 resultaten
Voor het testen van het 2e prototype hebben we gekozen om alleen de expert doelgroep te interviewen. Via onze opdrachtgever Ben Minnema zijn we bij marketingexpert Benjamin Conteh terecht gekomen. Beiden waren super enthousiast en gaven ons positieve feedback. Zo vonden ze de muziek goed bij het filmpje passen en vonden ze dat het goed in elkaar is gezet. Uit deze resultaten is te concluderen dat er geen wijzigingen gemaakt hoeven te worden aan het tweede prototype! Heb je deze gemist in onze vorige blog? Of wil je even de geheugen opfrissen? Hier vind je nogmaals onze tweede (en laatste) prototype.
Zoals genoemd is Benjamin een ware marketingexpert, een stukje advies over hoe wij de marketing moesten aanpakken kwam daarom zeker tijdens dit gesprek aan bod. Het advies in één woord is ‘herhaling’. Hier hebben wij dan ook uitvoerig gebruik van gemaakt!
Implementatieplan
Om alles tot één geheel te brengen zijn we bezig geweest met het implementatieplan. Zo is het profiel van de klant beschreven en daarbij de pijnpunten die zij ervaren, is het financiële plan uitgewerkt en is de haalbaarheid van het businessplan beschreven. In het implementatieplan kan de opdrachtgever de uitvoerbaarheid van concept zien, zodat het concept gelijk ingezet kan worden.
Marketingplan
Herhalen, herhalen, herhalen. Dat is de insteek van het marketingplan van WhatSub?! Na uitgebreid advies ontvangen te hebben van Benjamin, zijn wij met veel nieuwe inzichten aan de slag gegaan met het marketingplan. Het doel dat wij hiermee willen bereiken is zichtbaarheid; dit wordt bereikt door middel van veel -je raadt het al- herhaling. Door middel van online (social media) en offline (posters/stickers/flyers) communicatie willen wij de Blockparty zo veel mogelijk in beeld laten brengen. Wij bouwen op deelbaarheid van de posts op social media, door ambassadeurs van Heesterveld Creative Community en de artiesten die komen optreden tijdens de Blockparty’s. Verder richten wij ons ook op het zoveel mogelijk verspreiden van posters, flyers en stickers door heel Amsterdam. Zó bereiken wij de jonge Amsterdammers van 18-35 jaar met een voorkeur voor Urban Culture.
Natuurlijk hebben wij hele toffe voorbeelden van de posters, flyers en stickers, die zelfs goedgekeurd zijn door Ben Minnema!
Psst, mochten ze gebruikt worden, je hebt ze hier als eerste gezien hè ;).
Presentatie en afsluiting
Dinsdag 11 januari was de laatste translate sessie. Tijdens deze sessie konden wij de presentatie nog één keer oefenen en feedback ontvangen van de klas en de docenten. Daarna hebben we de laatste puntjes op de i gezet en was donderdag 13 januari de eindpresentatie. We hebben als groep hard toegewerkt naar dit moment en keken er naar uit om onze plannen te delen. De presentatie is erg goed gegaan. We kregen hele positieve feedback van de opdrachtgever, onze consultant én onze Design Thinking docente! We zijn als groep trots wat we neer hebben gezet. Het was een mooie afsluiting van het project!
Op naar afstuderen!
Veel liefs, NRG Events ⚡️