Een nieuw jaar, een nieuwe start. Voor sommige van de projectgroep was dit de eerste keer sinds anderhalf jaar weer op school. Na buitenlandse stages en een jaar er tussenuit was het weer even wennen. Iedereen was blij om weer te beginnen met hopelijk een uitzicht op het behalen van onze diploma in juni. Juni klinkt nog heel ver weg en allereerst moet er nog een minor gedaan worden. De minor Smart Culture. Nadat we de verschillende opdrachten door hadden gekregen viel ons oog direct op de opdracht van Moon Jelly, we waren daarom ook erg blij dat we met z’n zessen waren ingedeeld voor deze opdracht.
Laten we ons even voorstellen. Wij zijn de BruggenBouwers, een groep van 6 enthousiaste studenten. De aankomende 20 weken gaan Jan, Renze, Mitchel, Nick, Floor (aka Flarik) en Pieter werken voor Moon Jelly.
Introductie
1 september was het zover, de introductie. Hoe gaan deze 20 weken eruitzien en wat wordt er van ons verwacht? Marie-Ange (docent InHolland) gaf ons deze introductie en er werden al wat dingen duidelijk. We kregen de precieze opdracht wat we voor Moon Jelly gaan doen en we konden aan de slag.
De opdracht
Moon Jelly is een bedrijf voor (beginnende) artiesten die persoonlijke marketingplannen maken/hebben om het muziekprofiel van de artiest te promoten voor elk publiek. Zo kan de artiest zich volledig focussen op het creëren van zijn/haar muziek terwijl hun online aanwezigheid naar een hoger niveau wordt getild.
Onze opdracht is om meer inzicht te krijgen in de 15.000 ‘inspire’ members met als doel ze te converteren naar een volgende stap in het productportfolio van Moon Jelly, oftewel het afnemen van cursussen. Wij als BruggenBouwers gaan een creatief concept opleveren in de vorm van een activatiecampagne. Doormiddel van het inzetten van een marketing funnel zal er kennis worden gegenereerd over de doelgroep om ze uiteindelijk te laten converteren.
De eerste fase
In de eerste fase (discover) zijn we gaan kijken naar wie het bedrijf is en wat ze precies doen. In de lessen Design Thinking zijn we bezig gegaan met onder andere trendanalyses, persona vaststellen, een benchmark maken en een eerste stap gezet naar de design scope. Door deze verschillende stappen te volgen hebben wij meer inkijk gekregen in de opdracht en de opdrachtgever. Na deze eerste periode kunnen wij doorgaan met de volgende stap; het ontwerpen en vormgeven van drie verschillende concepten.
We zien jullie graag terug bij ons volgende blog!
