Zoals u in het voorgaande blog heeft kunnen lezen, hebben we de MIPUS onderverdeeld in drie groepen: The Performers, The Supporters en The Organizers. De groepen zijn gesegmenteerd aan de hand van hun beroep of aspiratie voor een dergelijk beroep. The Performers zijn de artiesten, The supporters zijn de label- of artistmanagers en The organizers zijn de event- of marketingmanagers. De artiesten vertegenwoordigen 40% van alle respondenten, de andere groepen nemen beide ongeveer 30% voor hun rekening. Door de doelgroep op deze manier in te delen, waren we in staat om de groepen een naam te geven en op zoek te gaan naar verdere verbanden. Een korte samenvatting van de uitwerking van de verbanden ziet u in de onderstaande figuren.



Op basis van de bovenstaande bevindingen was het vervolgens een stuk gemakkelijker om gerichte aanbevelingen per MIPUS te kunnen geven. Sommige aanbevelingen spreken voor zich zoals je hierboven kunt lezen. The organizers geven bijvoorbeeld aan een cursus van maximaal één uur per week te willen doen. Daarbij zijn dit de event- en marketingmanagers. Een van de vele aanbevelingen is dat het dus niet verstandig is om marketingcursussen aan te bieden van drie uur per week. Een voorbeeld van de uitwerking van de aanbevelingen ziet u hieronder.

Na een wat moeizame begin van de tweede helft is alles gelukkig toch goedgekomen. We hebben een goed product af kunnen leveren, waar zowel school als de opdrachtgever tevreden mee was. En los daarvan hebben we een hoop mogen leren en voornamelijk veel lol gehad!
