
Tijd om te kijken of ons concept wel helemaal in de smaak valt bij de doelgroep, een van de belangrijkste dingen natuurlijk! Nadat de door ons ontworpen concepten gepresenteerd aan La Reve konden we aan de slag met het ontwerpen van een prototype van ons uiteindelijke concept.
In eerdere stadia van het project is er veel beeldmateriaal verzameld dat het uiteindelijke concept “The social gathering” goed visualiseerde. Daarom viel al snel de keuze op een prototype aan de hand van beeld. Door een korte video voor te leggen aan de testgroep kon het concept beleefd worden, waarna een vragenlijst volgde.

We hebben lang met elkaar gezeten om te bespreken welke onderdelen van het concept belangrijk waren om te testen onder de toekomstige bezoekers. Hieruit kwam dat het vooral belangrijk was om de bereidheid van de bezoeker te testen op het gebied van duurzaamheid en circulariteit. In dit onderdeel is bijvoorbeeld getest of de toekomstige bezoeker bereid is om vegetarisch of veganistisch te eten op het festival en of zij bereid zijn om hun eigen stroom op te wekken voor het opladen van hun telefoon. Daarnaast is een deel van de programmering voorgelegd aan de doelgroep en is gekeken waar de bezoeker het liefst in overnacht gedurende het festival.

Naast het afnemen van de enquête onder de doelgroep was het ook belangrijk om feedback te krijgen van experts. Daarom zijn we opzoek gegaan naar mensen die verschillende expertises hadden binnen de festivalbranche. In tweetallen spraken wij drie experts die hun mening met ons deelden en daarnaast nog super goede tips hebben gaven. Wij interviewden Mitchell van DGTL, die ons alles kon vertellen over duurzame oplossingen op festivals. Will van De Marktkantine is expert op het gebied van producties en gaf ons als tip om de haalbaarheid van bepaalde ideeën goed in de gaten te houden. Tot slot spraken wij Cliff, artist manager, hij vertelde ons meer over duurzaamheid binnen artist management.
Na de uitkomsten van de testrondes te hebben verwerkt kon het prototype tot een definitief concept worden ontwikkeld en kon er een duidelijke plattegrond gemaakt worden van de opzet van het festival. Deze hebben we in de presentatie goed kunnen gebruiken om het uiteindelijke concept aan de opdrachtgever te presenteren.

Met dit mooie resultaat van deze sprint kijken wij uit naar de eindsprint die we gaan maken. De laatste loodjes wegen het zwaarst, maar we blijven gemotiveerd. Op naar de deliver-fase!!!