Hi! Leuk dat je weer onze blog leest! Helaas zal dit ook onze laatste blog zijn.
Na het presenteren van ons eindproduct, mochten we ons bezig houden met het implementatieplan. We hebben een communicatieplan, begroting en planning gemaakt.
Bij het communicatieplan stond onze boodschap centraal: Voel je welkom bij Podium Mozaïek! Ons doel was om 500 views te halen in de eerste maand dat de TikTok wordt gepost. Hierbij is gekeken naar wat realistisch is voor een bedrijf zoals PM, die al een redelijk bereik heeft. Door samenwerkingen met influencers kan dit alleen maar meer worden. Ook is dit aantal bevestigd door een expert.
Ondanks dat het TikTok-account op privé stond, zochten mensen alsnog interactie met het account. Een leuke gebeurtenis tijdens ons proces was dat het team begon te merken dat het account werd getagt in content van anderen. Het was dan ook superleuk om te zien dat het account daadwerkelijk een toegevoegde waarde heeft.
In de begroting hebben we alle kosten bij elkaar gebracht. Denk aan de kosten van het personeel, maar ook van de middelen, zoals bewerkprogramma’s, camera’s, advertentiekosten en kosten van influencers.
Tenslotte hebben we een planning bijgevoegd, zodat het overzichtelijker is wie, wanneer, wat doet. Om Podium Mozaïek een handje te helpen, hebben we een longlist gemaakt met 47 influencers met hun sociale media. Deze lijst bestaat uit kleine en grote influencers. Zo zullen sommige grote, bekende namen zijn en anderen zullen weer minder bekend zijn. Zo kan PM spelen met het budget. Een bekende influencer vraagt natuurlijk meer dan een minder bekende influencer. Ook hangt het bedrag ook af van de inspanning die de influencer moet leveren. We hebben als team rekening gehouden met het feit dat alle influencers affiniteit hebben met de cultuurbranche. De één is een acteur of komediant en de ander danser of zangeres.
Als visualisatie in onze presentatie hebben we een QR-code gemaakt, die gescand kan worden. Deze zorgt ervoor dat je op het account van Podium Mozaïek terecht komt.