Wie is E4E?
Hi there! Wij zijn E4E. Onze groep bestaat uit vijf Leisure & eventsmanagement professionals, namelijk: Denice Marica, Isa Vos, Jasper Mol, Emanuel Cox en Joanne Rommy.
De afkorting E4E staat voor Experience for Everyone. Deze naam is ontstaan nadat wij het met elkaar hebben gehad over wat wij belangrijk vinden als individu. Hierin kwamen we met z’n allen tot een gezamenlijke eigenschap en dat is dat we het belangrijk vinden dat er voor iedere doelgroep op maat gemaakte ‘experiences’ moeten zijn en daar willen wij als E4E aan bijdragen.
Podium Mozaïek
Podium Mozaïek is een intercultureel cultuurhuis voor bewoners uit de buurt, de stad, de regio en Nederland. Het is een prachtig gebouw in Amsterdam West waar muziek, dans, theater, comedy, spoken word, festivals en andere projecten worden gepresenteerd. Er worden ontmoetingen georganiseerd voor jong en oud, voor inwoners uit West, maar ook daarbuiten. Het bevat ook een café-restaurant, waar er genoten kan worden van een Mediterraans geïnspireerde keuken.
Sprint 1: Discover
In sprint 1 lag de focus vooral op de discover fase. In de eerste weken heeft er een kennismaking plaatsgevonden met de opdrachtgever. Hier ging het team vooral opzoek naar wat de vraag precies was van de opdrachtgever. Ook zijn we gaan uitzoeken welke informatie er al bekend is. Om kennis op te doen over Podium Mozaïek zijn we ook langsgegaan bij een voorstelling. De voorstelling die we hebben bezocht is Grace. Normaal gesproken ging bijna niemand van ons naar theater of naar voorstellingen, dus wij wisten niet zo goed wat we moesten verwachten. De voorstelling was voor ons boven verwachting en we vonden het interessant om te zien hoe Podium Mozaïek te werk ging en hoe zo’n voorstelling er nou eigenlijk uit ziet. Zo zijn wij vooral intensief bezig geweest met onderzoek doen naar de doelgroep, de trends en ontwikkelingen, de stakeholders en tenslotte hebben wij ook gekeken naar concurrenten op de markt.
De vraag van Podium Mozaïek is uiteindelijk meer plezier- en stijlzoekers trekken naar het theater. Door middel van enquêtes en interviews zijn we dieper onderzoek gaan doen naar onze doelgroep. Uit ons onderzoek konden wij concluderen dat de doelgroep wel geïnteresseerd is theater, maar dat de drempel nog te hoog is. Ze weten vaak niet waar ze moeten zoeken, of kennen het theater niet. Ook weten ze niet wat ze kunnen verwachten en hebben zij een vaag beeld van theater, waardoor de drempel nog hoger ligt.
Design scope
Uiteindelijk hebben wij alle informatie bij elkaar gebracht in onze design scope. Deze hebben wij aan onze opdrachtgever gepresenteerd. Zij waren hier enthousiast over, maar zij waren ook vooral benieuwd naar de ideeën die we op basis van alle informatie zouden gaan creëren. Ook was onze opdrachtgever erg geïnteresseerd in het proces achter de schermen. Denk hierbij aan hoe wij uiteindelijk tot onze concepten gaan komen. Om haar een beter beeld hierbij te geven hebben wij besloten onze Miro link te delen. Dit is een platform waar wij ons proces delen op een visuele manier. We verheugen ons op het bedenken en verder uitwerken van de concepten voor Podium Mozaïek!
We gaan nu sprint 2 in en zijn super enthousiast om in ons volgende blog de uitkomsten van de design fase met jullie te delen! Benieuwd? Stay tuned!