Welcome back for Design fase!
In onze eerste blog hebben we jullie mogen meenemen in de eerste stappen die we hebben ondernomen bij het vraagstuk van Podium Mozaïek.
Na het verwerken van alle feedback, mochten we concepten gaan bedenken. Een techniek die we hebben gebruikt om op concepten te komen ging als volgt: We besloten eerst met z’n allen individueel te gaan brainstormen. Natuurlijk onder tijdsdruk, zodat onze hersenen net iets meer druk voelden. Onze leukste ideeën hebben we opgeschreven en iedereen moest een aanvulling gingen op het eerste idee. Vervolgens moest de volgende persoon weer een aanvulling geven op de vorige aanvulling en zo ging dat even door. Aanvullingen op aanvullingen dus…
Uiteindelijk hebben we een selectie gemaakt met behulp van de COCD –box. Ook hebben we na dieper onderzoek en overleg een aantal aanpassingen gemaakt aan de concepten, omdat deze dan beter aansloten op de behoeftes van de doelgroep. Uiteindelijk zijn er drie toffe concepten geboren.
Concept 1: Amsterdam West Events
Tijdens AWE staat Amsterdam-West in het thema van cultuur. In deze week werken de verschillende culturele hotspots in West met elkaar samen om nieuwe consumenten kennis te laten maken met alles wat Amsterdam-West biedt. Hier hoort dus ook Podium Mozaïek bij. Dit concept is ontstaan vanuit het idee dat velen niet bekend zijn met Podium Mozaïek. Op deze manier brengen we Podium Mozaïek naar de plekken waar de doelgroep wel al komt.
Concept 2: Lif(v)e in the theater
Tijdens ons onderzoek zijn we erachter gekomen dat de doelgroep niet weet wat ze kunnen verwachten in een theater zoals Podium Mozaïek, waardoor de drempel hoger ligt om te komen.
Podium Mozaïek kan Tiktok gebruiken om ‘point of views’ te tonen (achter de schermen). Acteurs en influencers bieden de doelgroep exclusieve content aan via het Tiktok account. Zo weet de doelgroep sneller wat ze kunnen verwachten in het theater.
Concept 3: Influencers in the spotlight
Uit onderzoek weten we dat de doelgroep influencers volgt en zich met hen associeert over het algemeen. We willen dan ook de doelgroep trekken via de influencer die actief is in de theaterbranche. Van tevoren wordt er content gemaakt zodat de volgers in aanraking komen met Podium Mozaïek. Denk hierbij aan een kooksessie met de influencer die zijn/haar favoriete gerecht maakt. Deze content wordt gedeeld op de kanalen van de influencer en Podium Mozaïek.
De avond zelf staat in het teken van de influencer. Het menu wordt aangepast naar het favoriete menu van de influencer. Na het voorprogramma kunnen bezoekers naar de voorstelling van de influencer. Bezoekers krijgen de keus om een combi-ticket aan te schaffen waarbij ze kunnen genieten van een diner en de voostelling. Dit combi-ticket dient ook als lot, waarmee bezoekers een meet and greet kunnen winnen met de influencer.
Deze concepten hebben we mogen presenteren aan de opdrachtgever. Doormiddel van de Moscow methode hebben we samen met de opdrachtgever een brainstormsessie gehad, waarbij we hebben gekeken naar de: ‘must have, should have, could have and will not have’ van de concepten om zo tot een keuze te komen.
Helaas moeten we je toch nog even in spanning houden, omdat de opdrachtgever nog geen keuze kon maken.
Benieuwd welk concept Podium Mozaïek heeft gekozen en hoe deze verder gaan ontwikkelen en prototypen? Lees dan snel onze volgende blog!