Het project
Moon Jelly is een creatieve marketing and business management agency voor de muziekindustrie. Kernactiviteit is Artist management voor dj’s (house m.n.), waaronder het ontwikkelen van een brand strategie of marketingcampagne.
De opdracht behelst een activatiecampagne voor de groep ‘Inspire members’: “We weten eigenlijk nog vrij weinig van deze groep omdat die slechts geregistreerd staan met een e-mailadres/ naam. We zijn op zoek naar een creatief concept (met een marketing funnel) om deze doelgroep beter te leren kennen. Met deze funnel hopen we de doelgroep te converteren naar de volgende stap in ons productportfolio, namelijk het volgen van een cursus of webinar”.
De studenten hebben uiteindelijk geen activatiecampagne ontworpen maar een segmentatiemodel ontwikkeld met 3 profielen binnen de Inspire doelgroep: The Performers, The Supporters en The Organizers. Elk profiel met een unieke set aan waarden, voorkeuren en interesses (M.I.P.U.S.). Op basis hiervan zijn aanbevelingen gedaan over hoe deze groepen het best te bereiken zijn, welke cursussen hen interesseren, of ze eventueel interesse hebben in een community, etc.