Wij zijn projectteam Community Lab bestaande uit Luka, Monique, Nicole, Sharon & Serena. Een aantal weken geleden zijn wij enthousiast begonnen aan het uitstroom profiel Smart Culture. De komende periode zijn wij als team werkzaam voor filmhuis LAB111 in Amsterdam-West.
Filmhuis LAB111 is gevestigd in een oud pathologisch anatomisch laboratorium. De unieke locatie is een culturele hotspot met een programmering die inspireert en aanzet tot denken. Van klassiekers, verdiepende documentaires tot onconventionele films.
De opdracht die Community Lab gaat uitvoeren voor LAB111 richt zich op het aantrekken, boeien en binden van de buurtbewoners in West. Veel buurtbewoners weten te weinig over het aanbod of zij hebben nog nooit gehoord van het filmhuis. Om dit probleem op te lossen gaat het team van Community Lab de komende tijd hard aan de slag om een passend concept te ontwikkelen.
Het team is om de look and feel van LAB111 te ervaren als bezoeker, naar de film ‘One man and his shoes’ geweest tijdens docu dinsdag.
Hey, wat leuk dat je weer een nieuw blog leest van Community Lab. In de afgelopen tijd is er veel gebeurd, waarover wij jullie willen updaten!
Na het bezoeken van de film, zijn wij de week erna ook nog langs geweest voor een gesprek op locatie en een rondleiding met Daan. Niet om hem te ondervragen of iets, maar vooral om te kijken of wij de opdracht goed hebben begrepen. Tijdens het gesprek konden beide partijen de wensen en behoeften doorspreken.
Het gesprek verliep heel vlotjes, Community Lab en LAB111 zaten precies op dezelfde lijn! Dat is natuurlijk altijd fijn. Na het gesprek kregen wij een exclusieve rondleiding, met alle ins and outs over LAB111. Wist jij bijvoorbeeld dat LAB111 niet alleen een filmhuis is, maar ook een creatieve broedplaats, met content animators die aan een film hebben gewerkt voor Disney?!
Naast dit leuk feitje kwamen wij ook andere leuke dingen te weten. LAB111 heeft bijvoorbeeld recent een pizzaoven gekocht. De oven paste niet door de keukendeur, waardoor een deel van de deur moest worden gesloopt zodat deze geplaatst kon worden.
De plaatjes van de New Yorkse metrolijnen die te vinden zijn in het hele gebouw, waarop je mensen ziet zitten wachten op bankjes voor de metro, diezelfde bankjes zijn uit New York gehaald en staan nu in LAB11! Allemaal leuke dingen die je op het eerste oog, niet zou verwachten in een filmhuis.
In de afgelopen weken hebben wij dus veel informatie verkregen over LAB111. De rondleiding was hier deel van, maar ook hebben wij veel achter onze computer gezeten om informatie te vergaren over de trends, stakeholders en concurrenten. Wij hebben een enquête gemaakt en deze verspreid via internet aan bewoners van Amsterdam-West. In de enquête hebben wij vragen gesteld over persoonlijke interesses, de buurt en natuurlijk LAB111. Naast de enquête heeft ieder teamlid verschillende diepte interviews afgelegd met bewoners uit West, om dieper in te gaan op de buurt en LAB111.
Al deze informatie hebben wij aan het einde van de eerste sprint gepresenteerd aan de vakdocenten en aan Daan de Wit. Na de presentatie hebben wij feedback gekregen en hebben wij de planning doorgesproken, om te kijken of alles volgens schema loopt. De opdrachtgever was erg enthousiast over de presentatie en alle informatie die er is verzameld. In het verleden heeft hij zelf al onderzoek uitgevoerd naar de buurtbewoners en hier kwamen ongeveer dezelfde resultaten uit.
Aan de hand van onze resultaten hebben wij drie persona’s opgesteld met potentiële doelgroepen, waarvoor een concept kan worden bedacht. Na de presentatie werd ook al gebrainstormd over ideeën voor verschillende doelgroepen.
Wij zijn dus voornamelijk bezig geweest met de design scope. Aan de hand van de feedback van de docenten en de opdrachtgever, gaan wij aan de slag met brainstormen en het bedenken van een passend concept!
Stay tuned voor de volgende blog, dan staat je weer veel leuks te wachten!