Hallo allemaal en welkom bij onze nieuwe blog over de derde sprint!
Uiteindelijk hebben wij samen met Daan gekozen voor het concept Green LAB. Als terugblik zullen wij nog even een korte uitleg van het concept geven.
Green LAB is een concept met het thema duurzaamheid en is gericht op buurtbewoners van Amsterdam West. Tijdens het evenement kunnen de buurtbewoners kennis opdoen over duurzaam leven tijdens de workshops city gardening en tijdens de verschillende lezingen die worden georganiseerd. Verder kunnen bezoekers documentaires kijken en tips en ideeën uitwisselen in het restaurant. In het restaurant kunnen buurtbewoners tevens een pizza maken met de ingrediënten die verbouwd worden in de moestuinen!
Prototype
Na de definitieve keuze voor het concept Green LAB, zijn wij hard aan de slag gegaan met het creëren van een prototype. In de design thinking les kregen wij de opdracht om in korte tijd een aantal schetsen te maken. Vanuit de schetsen zijn wij gaan nadenken over een goed en bruikbaar prototype. Eigenlijk waren wij het al snel eens met elkaar en hebben wij gekozen om een prototype walk through video te maken. Op deze manier is het mogelijk voor de doelgroep om het evenement tot leven te zien komen! Super gaaf dus!
Testen
Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat de buurtbewoners uit West het concept ook een tof idee vinden. Om hierachter te komen, zijn wij het prototype gaan testen bij de doelgroep. Dit hebben wij gedaan door middel van interviews en een enquête. Tijdens de interviews hebben wij de verschillende moodboards en de walk through video laten zien aan de doelgroep. Zij konden in de enquête aangeven welke moodboards hen het meest aanspraken. De doelgroep vond dat de video een duidelijk beeld schetste van het concept.
Benieuwd geworden naar ons prototype video? Bekijk hem via deze link:
Om onze eigen kennis over duurzaamheid uit te breiden hebben wij ook gesproken met experts VerbroederIJ en Maak Grijs Groener. De belangrijkste tips die wij tijdens deze gesprekken hebben gekregen gingen over community building in de buurt, verdienmodellen en promotie.
De resultaten waren vanuit de doelgroep en de opdrachtgever waren erg positief! Alle resultaten van de interviews met de doelgroep en de experts nemen wij mee in de verdere uitwerking van het concept. Wij gaan de komende tijd hard aan de slag om concept helemaal af te maken. Blijf vooral ons blog volgen als je benieuwd bent naar het eindresultaat! De groenten!