
Tijd voor de laatste loodjes, de eindsprint! Het testen is voorbij en er is een definitief concept voor La Rêve ontwikkeld. In de laatste weken hebben wij alles op alles gezet om de laatste aanpassingen aan het eindconcept te doen en een zo goed mogelijk implementatieplan op te leveren.
Om te bepalen waar La Rêve zich op moet gaan richten is er een service blueprint gemaakt. Hierbij is gebruik gemaakt van de touchpoints binnen de customer journey. Door het gebruiken van deze touchpoints hebben wij een goed beeld gekregen van de elementen die belangrijk zijn voor de gebruiker en hoe deze elementen moeten worden geïmplementeerd door La Rêve. Dit is het eerste onderdeel van het eindproduct dat is opgeleverd aan La Rêve. Met deze informatie hebben zij een goed beeld hebben van wie er straks op het strand staat te dansen! In onderstaande afbeeldingen zijn onderdelen van de customer journey van twee verschillende persona’s gevisualiseerd. Arthur ontsnapt aan de realiteit door met vrienden te genieten van het muziekaanbod en Lisanne voorziet het festival van stroom door samen met haar vrienden plaats te nemen op een van de stroomopwekkende fietsen.
Ook is er in dit eerste onderdeel gekeken naar de partners waar La Rêve het beste mee kan samenwerken om in de behoefte van de bezoeker te voorzien; alle partners sluiten aan bij de keuzes die zijn gemaakt binnen het eindconcept.

Vanuit het organisatorische gedeelte hebben wij het eindproduct voor La Rêve aangevuld met een marketingplan. Hierbij hebben wij, rekening houdend met de wensen van La Rêve, de focus gelegd op Instagram als marketingcommunicatiemiddel. Daarnaast heeft La Rêve ook echt een eigen stijltje ontwikkeld op hun social mediakanalen, dit stijltje is ook zeker meegenomen! We hebben voorbeeldposts voor La Rêve ontwikkeld en daarbij een aanpak opgeleverd die zij kunnen hanteren binnen hun marketing. Hiertoe behoort bijvoorbeeld een planning van wat er wanneer gepost moet worden.

In het financiële gedeelte hebben wij een begroting voor La Rêve opgesteld waarbij de kostenposten zoveel mogelijk zijn gekoppeld aan het FestivalDNA dit was voor ons een logische keuze omdat deze in het hele onderzoek naar voren is gekomen. Continuïteit is key!
Het financiële gedeelte is daarnaast uitgebreid met mogelijke subsidies die La Rêve kan aanvragen. Een complex onderdeel: zo zijn er , landelijke-, provinciale- en gemeentelijke subsidies. Heel interessant om hier onderzoek naar te doen en uit te zoeken welke mogelijkheden er allemaal zijn!
Tot slot de eindpresentatie. Erg spannend om alles aan de opdrachtgever te presenteren, je hoopt toch op positieve reacties. Ondanks dat het proces de laatste dagen een beetje stroef verliep, waren we er helemaal klaar voor! Alle bevindingen werden gepresenteerd aan La Rêve en gelukkig waren zij blij met het eindresultaat, vooral het financiële gedeelte werd erg goed ontvangen. Nadat er nog wat vragen werden gesteld, konden we de presentatie afvinken. Komende dagen zal het eindproduct gefinetuned worden en is het ready to deliver!
Wij hebben super veel van elkaar kunnen leren de afgelopen maanden en zijn trots op ons als team. Het ging niet zonder slag of stoot, maar wij zijn blij dat er een mooi eindproduct opgeleverd is.
Blijf je dromen volgen!