De laatste sprint: de mysterybox met de bonbons
BON BON BON
Na nog wat onderlinge gesprekken en het afmaken van het definitieve concept, kwamen we op het idee om nog iets fysieks toe te voegen aan het concept. Tobias kwam met het idee om het in de vorm van iets eetbaars te maken, omdat je dan tenslotte bijna alle zintuigen prikkelt. Het idee van het uitdelen van een mysterybox is al lang een van de basiselementen van het concept. De mysterybox staat centraal in het uitnodigingstraject en heeft een belangrijke toegevoegde waarde in het creëren van een memorabele belevenis bij de member. Er zijn twee verschillende mystery boxes, namelijk een digitale en een tastbare. De digitale mysterybox is al voorzien van een video maar dat was allemaal online. Het leek ons als projectgroep leuk om een tastbare mysterybox te maken die alle zintuigen prikkelt. Ja, je leest het goed, álle zintuigen. Proeven, ruiken, voelen, horen en zien, het moet daarom eetbaar zijn. En ja, eetbaar is het zeker! Onze tastbare mysterybox bestaat namelijk uit een doosje bonbons. Eten verzenden gaat echter niet altijd zonder risico’s, je zit namelijk met de houdbaarheid en de manier van verzenden. Gelukkig kwamen we op een product dat lang houdbaar is en makkelijk is om op te sturen. Het zijn overigens geen normale bonbons, want de meest aparte smaken zijn gekozen. Denk aan de smaken Mohito, Berry Toffee, Calamanci en Black Coffee. Out of the box denken; daar houdt Supperclub van.
CHOCOLATERIE
Toen iedereen het eens was met het idee en gevisualiseerd hoe wij dit wilden uitvoeren, was het van belang dat er ook daadwerkelijk speciale bonbons geregeld konden worden. Met een groep van zes studenten heb je al snel veel connecties, en zo ook in de chocoladewereld. Bart is wel bekend met de zoete wereld en heeft een belangrijke connectie bij een chocolaterie in Bloemendaal. Hij ging met zijn verhaal en goede gedrag op bezoek bij de eigenaresse van Chocolaterie Chocq-In en met succes.
Uiteraard ging onze Bart niet met lege handen naar huis, want wie stuurt hem nou zonder lekkernij de winkel uit? De eigenaresse vond het een heel tof idee en ze vond het leuk dat we zo creatief bezig zijn. Ze begreep het plan en kwam met een gulle gift:32 gratis bonbons in 4 verschillende smaken. Deze lagen echter nog niet meteen klaar, maar Bart kreeg een datum wanneer ze klaar waren om opgehaald te worden.
HAVE A TASTE
Voordat de bonbons opgestuurd kunnen worden naar de opdrachtgever en de docent, is het belangrijk dat ze wel geproefd en beoordeeld worden. Ook hier wist Bart een gelukkige respondent voor te vinden, namelijk zijn stiefvader. Hij kreeg de 4 bonbons voorgeschoteld en kwam met een heldere en duidelijke beoordeling van de smaken.
HIT THE ROAD BART
Nu is het tijd dat de bonbons de kant op gaan van de opdrachtgever en de docent. De bonbons zitten goed verpakt en zijn klaar voor persoonlijke delivery. Bart is opnieuw op pad gegaan met zijn bonbons en heeft deze op de juiste adressen afgeleverd. (Bart heeft nu ook de bijnaam ‘Bakker Bart’.) De bonbons moesten helaas voor de gelukkigen nog even dicht blijven tot 11 januari dan is de dag dat het concept gepresenteerd wordt en de bonbons het concept zullen versterken, spannend!
MOMENT SUPREME
De dag van de presentatie was dan eindelijk daar. De doos met bonbons hoefde niet meer voor lange tijd dicht te blijven. De presentatie ging van start en Tobias en Bart hebben de opdrachtgever en Marie-ange door ons concept meegenomen. De presentatie verliep goed en alle elementen kwamen aanbod. Toen was het einde daar en mochten de doosjes met bonbons geopend worden. In de presentatie kwam het idee van de bonbons al naar voren, dus het kwam niet helemaal als een verrassing. De doosjes werden opengemaakt en zonder enige twijfel had Joeri al een bonbon in zijn mond. Ter onderbouwing gaf Tobias was bijpassende informatie over de smaken van de bonbons. Ze vielen erg in de smaak en ook Marie-Ange was blij met haar lekkernij. De bonbons zorgde wel voor enige jaloezie bij de overige leden omdat niet iedereen mee kon proeven. Joey en Joeri hebben ieder 12 bonbons gekregen, dus ze hebben nog zat lekkers voorbij de koffie. Kortom, een geslaagd plan!