Je leest hier het blog van EXEP Events in sprint 3: Prototyping. Wij werken samen met de Supperclub in opdracht voor het openingsfeest van het toekomstige hotel. Wij zijn periode 2 weer met vol enthousiasme ingestapt! In de eerste week hebben wij de laatste puntjes op de ‘i’ gezet binnen het concept in samenspraak met de opdrachtgever. Hierin werd het duidelijk dat we een meer ‘shocking’ element moesten toevoegen en een diepere omschrijving van de kamer. Noor en Beau hebben deze feedback in het concept verwerkt en zo konden wij naar de volgende stap: het prototype. Wij hadden ons goed voorbereid door in deze eerste week ook al op zoek te gaan naar mogelijke testers. Zo konden wij direct aan de slag wanneer het prototype was afgerond.
Het testplan werd door Nick en Jermo opgezet. De experts waren gekozen, waaronder één influencer, twee marketingexperts en twee studenten. Een van deze marketing experts was Nathan (zie afbeelding hier onder).
Zoals je kunt zien was zijn reactie zéér positief! Wel vond hij het event heel erg shockerend en vroeg hij zich af, of de opdrachtgever dit niet ook vond. Met zo een reactie hadden we ons doel behaald! Dit is namelijk exact wat Supperclub wil bereiken. Overige feedback was dat er niet echt een lopend verhaal was in de kamers. Naar aanleiding van deze feedback is er gekozen om het thema ‘de zeven zonden’ te verwerken. Hier zie je de oude pagina van de Cocktail room.
Hierna is er gekozen voor een subtiele aanpassing, waarbij de namen van de zeven zonden in het hoekje van het prototype staan (zie afbeelding hier onder). In het echte concept zijn deze verwerkt in personeel wat rondloopt in het event. Als voorbeeld ‘Acedia’ staat voor luiheid. ‘The Bartender’ neemt in dit geval in het echt een luie rol aan. De bezoekers mogen hun eigen cocktails maken onder ‘luie’ begeleiding van de bartender.
Ben je benieuwd naar ons prototype en wat voor raadsels hier in te vinden zijn? Klik dan op deze link: https://exepevents.wixsite.com/my-site
Nadat het concept en het prototype volledig na het testen zijn aangepast, werd het tijd om ons voor te bereiden op de uiteindelijke presentatie naar de opdrachtgever. Deze voorbereiding vond al plaats tijdens de Translate Sessie met de klas. Op dit punt moesten wij de customer journey nog volledig visualiseren. Dit was een van de grootste feedbackpunten. Deze hebben wij vervolgens gemaakt voor de Review Sessie en zag er als volgt uit:
De Review Sessie was samen met docent Marie-Ange en opdrachtgever Joey, van Supperclub. De feedback was lovend en Joey was super enthousiast over ons concept. Hij had dan ook geen negatieve feedback. Ook Marie-Ange was super positief en had één verbeterpuntje. De customer journey moest een duidelijkere verdeling krijgen tussen hoofdonderdelen en subonderdelen. Na aanpassing zag deze er zo uit:
Met deze lovende kritiek stappen wij vol enthousiasme de laatste periode in. De ‘deliver’-fase zal op het zelfde niveau geleverd worden als voorgaande fasen, al niet beter!