In de laatste alinea van de vorige blog is te lezen dat de reviewsessie ervoor heeft gezorgd dat onze focus voor de komende fases gericht is op het bouwen van een community rondom het restaurant van de Supperclub en dat zij daarmee een langdurige relatie met de beoogde doelgroep aangaan. Het aangepaste vraagstuk heeft ons handvatten gegeven om ons ‘definitieve’ concept te kunnen ontwikkelen. Allereerst is er gewerkt aan het verslag van sprint 1 en 2, om te zorgen voor een efficiënte werkwijze in sprint 3. Deze ging daarom voor ons iets later van start dan gepland, medio half november, met een brainstormsessie met Nathan van Veen.
MORE BRAINSTORM
Ja, je leest het goed: nóg een brainstorm. Lang leve design thinking en het iteratieve proces. Onze ideeën waren indrukwekkend, maar het samenvoegen van 2 concepten vormde nog niet één geheel; we waren er nog niet. Nathan is ook een student van de opleiding Leisure & Events Management en veelvuldig gevraagd vanwege zijn creatieve denkwijze en ideeën. Door vragen te stellen hoe wij onszelf verbinden met plekken of merken en door ons aan het denken te zetten wie en wat eigenlijk allemaal invloed heeft hierop, prikkelde Nathan ons voorstellingsvermogen vanuit doelgroepen én onze creativiteit. Hierdoor ontstond er een spontane brainstormsessie, waarin opeens de doorslaggevende keuze werd gemaakt dat de focus zou worden gelegd op het uitvergroten van de exclusiviteit die Supperclub al te bieden heeft.
IT’S STARTING TO MAKE SENSE NOW
Dit resulteerde in het idee om speciale avonden te organiseren, exclusief voor “de SupperCommunity”, om zo werkelijk een community te creëren. Samenwerkingen met bijvoorbeeld Moët Chandon, over-de-top aankleding en entertainment, exclusieve en gepersonaliseerde uitnodigingen en als eerste de nieuwste menukaart en het vernieuwde concept te kunnen proberen. Door de avond instagrammable te maken, kunnen we ervoor zorgen dat de community zelf het verhaal gaat vertellen middels hun social media. In een nieuwe reviewsessie hebben wij dit aangescherpte concept voorgelegd aan Supperclub om te kijken of het naar wens was als we hiermee aan de slag gingen om te testen en te finetunen. Het concept werd enthousiast ontvangen door de woordvoerders van de Supperclub en zij gaven ons nog wat extra input. Het concept viel nu eindelijk op z’n plek en ons plan kreeg een GO.
PROTOTYPE 1.0
Om een visuele impressie te geven van de marketing experience is er gekozen om de ‘VIP Invite’, die men per mail ontvangt, na te maken met daarin de teaser video van deze exclusieve avond in de ‘mystery box’. Dit kon in desktop- als mobiele versie. Het prototype is getest onder experts uit de horecabranche en potentiële afnemers. Aan de hand het prototype, vooraf opgestelde vragen en een toelichting op het concept, is er getest hoe de boodschap wordt ontvangen bij hen en wat de visie is van deze experts. Dit leerde ons dat we betreft mysterie goed op weg waren en de elementen aardig goed uit de verf kwamen. Toepasselijk bij de Supperclub was het in ieder geval, maar het liet ons ook inzien dat er nog gewerkt moest worden aan:
- Personalisatie
- Benadrukking Exclusiviteit
- Meer visualisatie in video omtrent doelgroep, uitstraling, exclusiviteit
- Informatieverstrekking in de e-mail (tijd, datum, kosten)
- Potentie van onze mysterybox
PROTOTYPE 2.0
Deze nuttige feedback hebben we verwerkt. De uitnodiging heeft meer informatie, uitstraling en wordt persoonlijk gericht aan de ontvanger, de teaservideo is aangepast met beelden en wordt nu ook ondersteund met tekst om de boodschap beter over te brengen. Tot slot blijft de mysterybox in de mail, maar er komt ook een fysiek product na registratie. Met deze aanscherpingen heeft EPIC de eerste aanzet van de customer journey ontwikkeld, om de doorloop van de marketing experience visueel te maken. Deze zal in de volgende fase tevens dienen als leidraad voor de service blueprint en het implementatieplan.
ANOTHER REVIEW SESSION
We kunnen er bijna geen genoeg van krijgen. Op 3 december vond er wederom een meeting plaats met EPIC, Supperclub en consultant Marie-Ange de Kort-Weerts. Met trots presenteerden wij hier prototype 2.0, met ruimte voor input van de opdrachtgever uiteraard. Het geeft energie om door deze fases heen steeds dichter bij het definitieve concept te komen en het enthousiasme van alle partijen hierin is aanstekelijk. Wat precies het fysieke product moet zijn dat wordt thuisgestuurd, wat de beste aanpak is wie wordt uitgenodigd en inzet van guerilla marketing zijn de missing pieces die naar aanleiding van deze review sessie een plek hebben gekregen.
Nieuwsgierig naar hoe dit alles zich gaat vormgeven in een blueprint en hoe de implementatie in z’n werk gaat?
Stay tuned for our next & final blog 😉