Wat leuk dat je weer een nieuwe blog leest! We zijn inmiddels bij ons vierde en laatste blog gekomen, wat betekent dat het project er nu ook bijna op zit. Het waren vijf drukke, maar ontzettend leuke maanden waarin we als groep gegroeid zijn en waarin we een volledig concept voor De Parade hebben kunnen ontwikkelen. Maar voordat we bij een volledig concept kwamen, moeten we even terug naar de test fase. In ons derde blog was te lezen hoe we, naar aanleiding van feedback van De Parade, de keuze hadden gemaakt voor Mysteries van De Parade: een ontdekkingstocht voor de hele familie, waarbij je allerlei geheimen te weten komt over theaterfestival De Parade.
Nadat het uiteindelijke concept was gekozen, zijn we verdergegaan met het uitwerken ervan. Belangrijk hiervoor was dat de hele groep dezelfde visie deelt, dus we zijn meerdere keren om de tafel gaan zitten om het concept door te nemen en een prototype te ontwikkelen. We hebben ervoor gekozen de ontdekkingstocht tot leven te brengen door middel van een video, waarin één van onze persona’s de ontdekkingstocht doorloopt. Hieronder is een still uit het prototype te zien, waarin de persona een vraag krijgt van een van de medewerkers van De Parade.
Na het prototype bij meerdere ouders, kinderen en experts te hebben getest, konden we doorgaan met het uitwerken van het concept. Voor de afronding ervan was het belangrijk dat De Parade van ons een kant en klaar concept opgeleverd kreeg, dus aan alles moest worden gedacht. Zo hebben we ons onder andere beziggehouden met de begroting van het concept, waar de ontwikkeling van de theatervoorstelling met stip uitkwam als grootste kostenpost.
Daarnaast hebben we gekeken naar de aanpak van de marketing en communicatie. Voor de Instagram van De Parade is het idee om te werken met impressiebeelden van de ontdekkingstocht, waarbij een beschrijving als “Waarom verkopen de Snoepmeisjes geen drop? Wil je dit en meer geheimen van De Parade te weten komen? Kom dan snel naar Mysteries van De Parade. Kijk online wanneer we bij jou in de buurt zijn” gezet kan worden.
Afgelopen 12 januari hebben we de eindpresentatie gehad voor Stichting Mobile Arts. Hier hebben we het laatste deel van het project gepresenteerd. Ze waren heel enthousiast over de laatste stappen die we nog hadden gemaakt en vonden het vooral erg leuk om te zien dat we niet alleen over het concept hadden nagedacht, maar ook over de implementatie ervan. Wel hadden ze nog wat tips voor de toevoeging aan het verslag, welke ze in de week erop zouden ontvangen. Ze wilden bijvoorbeeld zien dat we de marketing en communicatie doortrokken naar het terrein zelf en naar het programmaboek, iets waar wij nog niet eerder over hadden nagedacht.
Al met al was het een heel geslaagd project waarin we zijn uitgedaagd en zeker af en toe vastliepen met elkaar, maar alle vijf zijn we heel erg te spreken over het eindresultaat. Natuurlijk kunnen we niet wachten om deze zomer zelf een rondje Mysteries van De Parade te beleven!
Tot snel!
Slow Beat Consultancy,
Jip, Roy, Shirwani, Jenairo en Maud